Vill du veta mer?

Ring mig idag så berättar jag gärna mer om vad Strid & Co kan göra för dig.


Ring mig idag!

SÄLJCOACH

Från fältet genom hela säljorganisationen upp till ledningen.

Säljcoach

Från fältet genom hela säljorganisationen upp till ledningen. Kort och gott gör vi varje individ till sin egna ledare som både utför det som skall göras, och tar egna initiativ och beslut kring sin aktivitet. Vi får dem att göra de stegen som leder till en affär.
Sveriges bästa säljcoach, säljstrateg och säljguru

Om utbildningen

Vår metod är Säljcoachprogrammet 2.0:

  • Möte 1 – Vi lär känna och förstå varandra
  • Möte 2 – Vi går igenom hur ett samarbete kan genomföras rent ekonomiskt, praktiskt och förväntat resultat
  • Start med Föreläsning + Workshop – För att ge samtliga en energi och komma igång att testa/arbeta
  • Utbildningsdag 1 – Vi har valt 1-3 rubriker vi utbildar oss i under en halv eller heldag
  • Utbildningsdag 2 – Vi fortsätter med en av rubrikerna från den första utbildningsdagen och adderar 1-2st nya
  • Presentationer – Deltagarna presenterar sin ”plan to action”
  • Individuell coaching – Utvalda eller samtliga deltagare får coaching och stöd
  • Uppföljning – Vi följer upp att alla är igång
  • Avslutning – Vi avslutar insatsen och båda parter kommer med feedback
  • Uppföljning 2 – Vi följer upp ytterligare för att se vilka som levererar eller inte

Trender inom B2B och B2C

Tre saker vi sett en trend inom B2B och B2C bara sedan 2013 är:

  • Någon annan ska göra de ”tråkiga/svåra” delarna inom försäljning än individen själv (den vill bara ta frisparkarna/straffarna om vi talar fotboll)
  • Bristande synergi mellan försäljning och marknad där båda krafterna verkar på egen hand utan att synkas
  • Ledarskapskvalitén i de som leder har sjunkit på många håll, som bl.a. lett till att säljarna inte känner det är värt ”att kämpa för” sin chef/ledare, vilket då leder i sin tur till ännu mer osäkerhet i ledarskapet då säljarna inte ”gör som jag säger”

 

För att dra några metaforer så tar vi här ett exempel på om säljaren vore en fiskare:

  • Fisken ska helst hoppa ur vattnet, filéa sig själv och ligga färdiggrillad utan ben i rakt på tallriken
  • De är osäkra kring vilket fiskedrag de ska välja
  • De fiskar många gånger i fel sjö eller för sällan
  • De fiskar på tider som passar dem bäst, inte när fisken är som mest hungrig

 

När du summerar årets resultat, så kommer resultatet ifrån många olika håll. Dvs det är utifrån kundernas behov och er aktivitet inom fler områden samtidigt som leder till tillväxt.

Vad är din eller er utmaning?

Ta kontakt och beskriv så får du kostnadsfritt några tips tillbaka.
Ring mig direkt

Eller använd formuläret